niedziela, 3 czerwca 2012

Truskawki utopione w muffinach

Jakoś tak mnie wczoraj wzięło i upiekłam muffinki. Ale oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie poeksperymentowała. I to nie tylko z owocami, ale całym przepisem.

Podstawowy przepis wygląda tak:

składniki suche:
1 i 3/4 szklanki mąki
pół łyżeczki sody oczyszczonej
dwie płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki cukru

składniki mokre:
szklanka mleka
jedno rozbite jajko
60 ml oleju
łyżeczka aromatu waniliowego (ja daję na oko)

W jednej misce mieszamy składniki suche, w drugiej mokre. Potem mieszkamy wszystko razem i napełniamy foremki ciastem do 2/3 wysokości. Pieczemy w 180 stopniach przez 20-30 minut (w zależności od ilości i stopnia zrumienienia).

Jak mówiłam, ja poeksperymentowałam.
Dałam mniej mleka (robiłam z dwóch porcji, więc zamiast 2 szklanek dałam 1 i 3/4) i serek waniliowy (w moim wypadku Danio). Do gotowego ciasta dodałam pokrojone w kostkę truskawki.




Standardowy przepis piekę zazwyczaj 25 min (jeśli wkładam od razu 24 foremki). Z powodu truskawek jednak trzeba je trzymać w piekarniku 30 min.



SMACZNEGO :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz